Microsoft Xbox One - Recenze a zkušenosti

Herní konzoli Microsoft Xbox One jsem dostal na narozeniny a po dost dlouhé době, co ji využíváme spolu s bratrem jsme oba spokojeni. Máme verzi s 500 GB hardiskem, což mě trochu mrzelo, protože 1TB HDD by určitě potěšil.

Hrání na Xboxu

Jaké jsou mé zkušenosti s ovládáním a hraním? Předtím jsem neměl žádnou konzoli a hry jsem hrával pouze na PC, takže přechod na konzoli byl pro mě hlavně po stránce výkonu milým překvapením. Počítač již hardwarově na nové hry nestačil.

První překvapení s nádechem chladu

Po rozbalení jsem byl velmi překvapen velikostí. Konzola je docela slušný masivní kus hardwaru. Design pěkný, mírně retro a kladně hodnotím určitě chlazení. Toto je vyřešeno velmi dobře nasáváním vzduchu z bočních stran a výdechem na jedné části horní strany. Právě pod ní se ukrývá velký ventilátor hned vedle harddisku. Celá konzole je tak stále dost chladná i když hraju delší dobu. Lesklejší část je náchylná na otisky, ale jelikož je umístěna pouze na jednom místě, velmi se jí nedotýká. V balení byl pouze jeden ovladač, což bylo zklamáním a trochu jsem si musel zvykat na rozmístění analogů. Levý je vyšší oproti pravému, ale dá se na to zvyknout. V ruce se však ovladač drží super a ani při dlouhém hraní necítím, že by mi něco vadilo nebo že by mi z toho trnuly prsty.

Nastavení a ovládání

Pro první nastavení je potřeba připojení k internetu a vlastně i pro co nejlepší využití je to s připojením nejlepší. Celé prostředí je přehledné a orientace v něm je bezproblémová. Výhodou je možnost využít konzoli i jako přehrávač Blu-ray disků s filmy. Dá se využít i připojení externího harddisku a z toho si přímo dívat filmy.

Xbox One

Výkon a grafiku hodnotím kladně, ale nemám to zase s čím porovnat kromě her na PC, kde to byla hrůza kvůli slabší grafické kartě. Portová výbava na zadní straně mě překvapila. Nic nechybí a co chválím je pohodlné a rychlé připojení. USB jsou ver. 3.0 co je super. Já se připojuji přes Wi-Fi, ale nechybí ani možnost připojení síťovým kabelem přímo k LAN portu.

Hry a zábava

Cena her je stále dost vysoká hlavně novinky, takže ta investice je zde stále, pokud chci něco nového. Mnoho starších titulů však nacházím v akci již za lepší ceny. Kromě hraní her se připojuji konzolou i k netu a celkem fajn jsou různé aplikace. Celé prostředí je výborně řešené a co se mi líbí je možnost nahrávání sekvencí během hry pomocí Game DVR. Hraní lze rozšířit pomocí různých aplikací na editaci, snapování nebo sdílení. Já využívám stream na Twitch.

Microsoft Xbox One

Jsem určitě velmi spokojen s touto konzolí a jediné, co bych mohl vytknout, je to, že stažené hry zabírají dost místa a 500 GB mi asi za chvíli bude málo. Pokud bych si mohl vybrat, zvolil bych verzi 1 TB. Myslím, že tato herní konzole je velmi dobrá pro hráče i v rámci zábavy jako multimediální centrum do obývacího pokoje. Pokud by byly originální hry cenově dostupnější, bylo by to super. Takto musíte kromě ceny konzole počítat ještě s investicí do nákupu her nebo placení služeb.

Plusy

• Moderní design (mírně retro),
  • výborně odvětrávání (konzola se nepřehřívá ani při delším hraní),