Recenze sluchátek Apple AirPods

Mám práci v terénu a často se přesouvám z místa na místo. Někdy si cestu zpříjemnit poslechem audioknih nebo hudby. Po vyzkoušení různých sluchátek do uší jsem se rozhodla přejít na bezdrátovou verzi.

Sluchátka Apple AirPods

Mou první volbou byly Bluetooth sluchátka (těžko vyslovitelného čínské značky), které byly spojeny krátkým kablíkem, který navíc obsahoval dost velké ovládání. Hráli kupodivu slušně, ale bohužel mi neseděli dobře v uších a ovládání mi velmi vadilo. Rozhodla jsem se proto investovat trochu víc a zakoupila jsem si bezdrátová sluchátka Apple AirPods (1. generace). Používám jejich skoro denně už několik měsíců, proto popíši zkušenosti s nimi pro ostatní, kteří se rozhodují pro nákup sluchátek.

Design, zpracování a praktická stránka užívání

Co se týče designu, nečekejte zázrak. Je to spíše minimalistické zařízení nebo, pokud chcete, sluchátka, kterým odstřihli kabel. Podle mě jsou pěkné a hlavně diskrétní. Kdo hledá designové "pecky", bude zklamán. Pokud chcete jednoduchý design a sluchátka, které jsou opravdu skoro neviditelné a působí nenápadně, Apple AirPods jsou to pravé. Prodávají se v bílém lesklém provedení s pouzdrem, které je zároveň nabíjecím dokem. Po otevření pouzdra najdete sluchátka uložené do přesně vytvarovaných částí, kde se magneticky uchytí a nabíjejí. Kromě části do uší jsou sluchátka prodloužené asi 2 cm krátkým ramenem. Na spodní části každého sluchátka se nachází mikrofon. Pro mě má tento design velké plus, protože upřednostňuji diskrétní poslech. Sluchátka se po vložení do malého pouzdra hned nabíjejí a vejdou se do kapsy kalhot, přihrádky v kabelce, kde zaberou minimum místa.

Sluchátka jsou neuvěřitelně lehké, každé z nich má jen 4 gramy, pouzdro váží 38 gramů. Sluchátka se nabíjejí z pouzdra, to má kapacitu přibližně 24 hodin přehrávání a dobíjí se pomocí kabelu s Lightning konektorem. Použít můžete i ten od iPhonu. Konektivita probíhá pomocí Bluetooth, ovládání je poměrně jednoduché s možností přiřazení funkcí na poklepání.

Vybrat si můžete z možností:

• vypnutí nebo pozastavení přehrávané skladby,
  • přeskočení skladby,
  • aktivace Siri,
  • přijetí a ukončení telefonického hovoru.

K ovládání můžete používat asistentku Siri a hlasovými povely určit, co má provést. Například přehrát váš oblíbený playlist, zvýšit hlasitost přehrávání, přeskočit a zastavit skladbu. Siri nevyužívám, reaguje pouze na anglické povely a ne vždy mi rozuměla.Klasické poklepání po sluchátkách potřebuje trochu cviku a hlavně nastavit, které sluchátko na co při poklepání reaguje. Mně se ze začátku stávalo, že namísto pozastavení skladby jsem probudila Siri. Po krátkém čase jsem si zvykla a ovládání se stalo rutinou, bez přemýšlení, co mám udělat. Pro rychlé přerušení přehrávání stačí vybrat jedno sluchátko z ucha. Pokud si ho znovu do ucha vložíte přehrávání pokračuje.

Kvalita zvuku a funkčnost

Nejsem profesionální audiofil a proto hodnotím kvalitu zvuku pouze jako laik či nenáročný uživatel. Podle mě hrají super a nevidím nedostatky. Poslouchám mluvené slovo (audioknihy) az hudby je to žánr rock a soundtracky. Mým uším kvalita vyhovuje a hodnotím ji velmi kladně. V iPhone si vím nastavit equalizér, ten však málokdy používám.

Apple AirPods

Více u mě záleží funkčnost. Vím přijmout hovor z mobilu přímo na sluchátka, jako handsfree. Dokážu poslouchat hudbu při chůzi a běhu, bez překážejícího kabelu. Nabíjení je jednoduché a výdrž výborná. Akce ovládání si vím přizpůsobit svojim potřebám. Při běhu jsem předtím používala sportovní pouzdro na rameno, mobil ak tomu kabelem připojena sluchátka. Dnes si vyběhnu jen s hodinkami Apple Watch a sluchátky AirPods, takže produkty Apple spolu fungují na výbornou. Pokud používáte iPhone, tak spolu s AirPods sluchátky můžete využít i aktualizovanou funkci aktivní poslech. iPhone vám poslouží jako mikrofon a do sluchátek přenáší okolní zvuk. Můžete mít mobil v jednom pokoji av sluchátkách slyšíte zvuky, co se tam děje i když v té místnosti nebudete. Využití může mít tato funkce pro špatně slyšící, ale i jako zařízení dětská chůvička.

Slabší stránky

Pokud mám popsat mínusy, tak v první řadě je to cena. Za částku, kterou dáte za Apple AirPods, si už dokážete koupit velmi kvalitní sluchátka Jabra, Sennheiser, Marshall Major, AKG nebo jiné. V té ceně nebude problém najít kvalitní sluchátka s výborným zvukem. Problémem je velikost a propojitelnost. Většinou jsou slúchadlá pro audiofily buď větší, nebo mají kabel. Dalším mínusem je ovládání hlasitosti. Kromě Siri se to přímo na sluchátkách nedá. Buď sáhnete po mobilu a tam si hlasitost zvýšíte/snížíte, nebo je ovládáte pomocí Apple Watch. Ten způsob využívám já a hlasitost si přidávám nebo ubírám korunkou na hodinkách.

Moje uši je milují

Sluchátka Apple AirPods jsou skvělým produktem, který využívám skoro denně. Nejen pro poslech audioknih a hudby při chůzi, ale zvyknu jejich připojit přes Apple TV ve večerních hodinách, kdy nechci rušit hlasitějším zvukem TV. Vyhovují mi designem, velikostí i kvalitou zvuku. Doporučuji je uživatelům, kteří mají iPhone nebo jiné Apple zařízení. Těm, kteří nemají vysoké nároky na jakost zvuku, ale přitom hledají dobrou kvalitu, vysokou výdrž a maximální přenosnost. Nezkoušela jsem je s mobilem, který má Android, proto nevím posoudit ovládání v rámci takového systému. V ceně, za jakou se prodávají tyto sluchátka, jsou určitě i kvalitnější, ale pro mě to byla koupě, kterou nelituji. K sluchátkům jsou v nabídce i různé ochranné kryty. Pěkné barevné silikonové nebo kožené. Pokud byste se chtěli přece jen trochu odlišit.

Nastavení AirPods

Stručná specifikace sluchátek AirPods (Apple)

Samotný výrobce ohledně specifikací tohoto produktu hodně neuvedl, ale za zmínku stojí:

• kvalita zvuku v kodeku AAC,
  • 2 mikrofony,
  • filtrace okolního zvuku,
  • rychlý čip W1,
  • optické senzory (pohybové akcelerátory),
  • hlasový akcelerometr (rozezná, když uživatel vypráví).

Tip na závěr

Pokud se rozhodnete pro AirPods od Apple a stane se vám, že vám přestanou hrát nebo nehraje některé ze sluchátek, nepanikařte. Tento problém lze vyřešit resetem. Mně přestalo hrát jedno sluchátko a právě tento postup pomohl.

V nastavení iPhonuu (Bluetooth) klikněte na "i" vedle sluchátek a odstranit te toto zařízení. S lúchadlá vložte do pouzdra, otevřete kryt a stiskněte na zadní části pouzdra kulaté tlačítko. Podržte tlačítko na několik sekund s otevřeným krytem, dokud nezačne dioda blikat a následovně svítit bíle. Potom znovu spárujte sluchátka s iPhonem.

Klady:

• velikost, bezproblémové nošení sluchátek s sebou,
  • minimalistický design,