Nejlepší Běžecké pásy 2018 - Test běžeckých pásů

Nejpřirozenější sportovní aktivita je běh. V letních dnech a za příznivého počasí není problém vyběhnout ven. Co však, pokud bydlíte v lokalitě, kde nejsou podmínky pro běh nebo je venku nepříznivé počasí? Pokud se nechcete vzdát běhu, je řešením běžecký pás. Pokud jste aktivní sportovec a v rámci tréninku si chcete zlepšit vaši kondici, ale i když jste víkendový běžec a chcete si udržet tělo v lepší kondici, na trhu se najdou různé modely pro každého. Které parametry při výběru nepřehlédnout a čím se různé běžecké pásy liší? Zde je pár odlišností a hlavně tipů před nákupem.

Běžecký pás

Připravili jsme pro vás i výběr ověřených modelů, které mají pozitivní hodnocení a recenze a umístili se na předních příčkách v různých testech. Pokud si vyberete některý z následujících modelů, určitě získáte výborný běžecký pás, který vás nezklame.

Nejlepší běžecké pásy

Jak vybrat běžecký pás

Je to pro vás složitá otázka? Prozradíme vám několik faktorů, na základě kterých si vybírat běžecký pás – univerzální cvičební stroj vhodný prakticky pro všechny věkové kategorie.

Co je to běžecký pás a jaké jsou jeho vlastnosti?

Běžecký pás nebo po správnosti běžecký trenažér, je přístroj na cvičení v interiéru, který je díky nastavitelným rychlostem vhodný v podstatě pro všechny.

Využívají ho sportovci, protože je to vhodný prostředek k nabytí kondice v pohodlí domova, ale klidně ho mohou využívat i "nesportovci", kteří se jen chtějí udržovat v dobře formě, resp. se do ní dostat. Věkové omezení nenacházíme – mohou ho používat teenageři, ale i senioři.

Běžecký pás

Co sledovat při koupi běžeckého pásu?

V následujících bodech se budeme věnovat oblastem, které jsou důležité při výběru běžeckého trenažéru. Na trhu se nachází množství značek, které oplývají různými charakteristikami a vlastnostmi. Všechny kvalitativní požadavky se pochopitelně odrazí na výsledné ceně.

1. Zatížení a nosnost běžeckého pásu

Pokud se tedy rozhodneme investovat do běžeckého pásu, tak si na úvod musíte vyjasnit, jakému intenzivnímu zatěžování bude vámi koupený trenažér podroben a na základě toho si vybrat stroj splňující příslušné požadavky. V rámci zatěžování je důležité vědět, že kolik lidí bude stroj používat a jak často bude za den v permanenci.

Při koupi klasického domácího běžícího pásu musíte vědět, zda na něm plánuje cvičit několik lidí a pokud ano, tak v úvahu je třeba vzít hmotnost nejtěžšího z nich. Dostupné běžící pásy nabízejí maximálně nosnosti od 100 až po 180 kg. Je dobrým pravidlem, že k této hmotnosti se přidává rezerva 30%, čili pokud vážíte 90 kilo, tak by bylo ideální, pokud sáhnete po stroji s nosností 120 kil.

Prodejci nabízejí několik různých typů takových trenažérů a od typu závisí i jejich optimální denní vytíženost. Běžné domácí pásy jsou nastaveny na dvouhodinové používání za den, a proto se nedoporučuje, aby se tato hranice překračovala. Orientačně si můžeme uvést srovnání s profesionálními stroji - ty zvládnou fungovat i celý den.

2. Motor

Motor je dost pochopitelně zcela klíčová součástka celého trenažéru a závisí od něj celkový výkon a také má nemalý vliv na jeho celkovou životnost. V produktových parametrech se výkon motoru vyjadřuje v koňských silách (HP) a obvykle se tyto hodnoty pohybují v rozmezí 1 až po 6.

Funkce běžeckého pásu

Výkon motoru se dále dělí na trvalý a maximální, v překladu tedy jde o to, že na trvalém nastavení dokáže fungovat soustavně, ale v rámci potřeby je možné přepnout motor na vyšší rychlost. Některé obchody zveřejňují obě hodnoty, většinou však pouze ten maximální výkon. Pro běžné domácí použití se doporučuje výkon v hodnotě alespoň 2 HP. Existují i bezmotorové pásy, které se využívají na trénink chůze.

3. Sklon běžecké plochy

Míra sklonu nebo velikost úhlu je udávána v procentech a slouží k vytvoření reálnějších podmínek (v rámci možností) při běhu, které nám pomáhají simulovat situaci v exteriéru.

Hodnota sklonu se pohybuje v intervalu od 0 po 20 % a existují dva způsoby nastavování tohoto sklonu, což se výrazně ukáže i na finální ceně. Buď ušetříte několik eur a rozhodnete se pro koupi běžeckého pásu s ručním nastavováním sklonu – v takovém případě si sklon nutné nastavit ještě před cvičením, resp. z  pásu sejít dolů a nastavit si to.

Druhou možnost je větší investice do stroje s elektronickým nastavováním sklonu – zde si "stoupání" nastavujete na displeji nebo držadlech pohodlně během cvičení.

4. Rozměry a údržba běžecké plochy

Tento aspekt bývá relativně často podceňován, ale třeba si uvědomit, že v tomto případě platí, že čím je plocha větší, tím pohodlnější se bude cvičit. V úvahu je důležité vzít fakt, že lidský krok se při běhu natáhne klidně i na 1,5 metru.

Při šířce platí totéž, pokud je pás širší, tak se budete cítit pohodlněji, bezpečněji a nebudete se muset soustředit na případné vybočení ze směru, které často končí úrazem. Opět, i toto je faktor ovlivňující cenu a doporučujeme, abyste investovali do co možná největší plochy ve vaší cenové relaci.

Běžecká plocha je podrobována tření a celkově velké vytíženosti, a proto je důležité se o ni důkladně pečovat. K tomu vám dopomůže olej na mazání běžecké plochy - ten bývá zabalen spolu s trenažérem a pokud ne, tak byste se v manuálu měli dočíst doporučený typ tohoto oleje.

5. Počítač běžeckého trenažéru a výběr programů

LCD displeje jsou výbavou většiny běžeckých pásů a zobrazují několik důležitých údajů. Samozřejmě, počet těchto údajů úzce souvisí s cenou, a proto je na vašem zvážení, zda se rozhodnete investovat více a mít k dispozici komplexní informace vyplývající z vašeho tréninku, nebo se spokojíte "jen" s klasickými hodnotami (čas, ujetá vzdálenost, rychlost atd.).

Běhání na pásu

Mechanické pásy nemají motor a tím pádem nemají ani displej, protože si rychlost a sklon nastavujete ručně. Ostatní pásy však mají několik přednastavených programů a platí, že čím kvalitnější stroj, tím více programů, díky kterým si můžete přizpůsobit podmínky na běhání prakticky úplně podle vašich představ.

Pokud váš trénink myslíte skutečně vážně, tak byste se měli poohlédnout na programy, které monitorují tepovou frekvenci, protože právě sledování tepu patří mezi nejdůležitější faktory ovlivňující kvalitu cvičení.

6. Skladování a montáž

Jednoduché uskladnění stroje je určitě věc, kterou oceníte. Pokud se váš pás dokáže sklopit, tak zabírá mnohem méně místa, můžete ho snadno přesouvat a odložit v případě, že by vás motivace po cvičení opustila.

Nezapomeňte si usledovať, zda vámi vybraný prodejce nabízí služby v podobě montáži trenažéru. Jasné, v balíku dostanete potřebné nástroje na finální zhotovení, avšak ne každý si je v takových oblastech zdatný. Pokud vám stroj postaví odborníci, tak získáte větší jistotu s jeho montáží.

Recenze a hodnocení

Nejlepší běžecké pásy

Vaše hodnocení:
(91.4%)

oblíbené produkty


Přidat komentář