Nejlepší vibrační plošiny 2020 – recenze, testy, zkušenosti

Vibrační plošiny jsou univerzální zařízení, které vám pomohou uvolnit ztuhlé svalstvo. Nepočítejte s tím, že za vás zhubnou nebo posílí svaly – kromě masáže sice dokáží podpořit vaše úsilí při cvičení, odpracovat si to však musíte vy sami.

Cvičení na vibrační plošině s držadly

V článku vám řekneme i o dalších výhodách a vlastnostech vibračních plošin, poradíme, podle jakých kritérií si tu správnou vybrat a představíme pár z nejoblíbenějších modelů.

Nejlepší vibrační plošiny

Názov Hodnotenie Detail
HMS SVP01   ✔   DOBRÉ RECENZEZobrazit produkt
Gymbit Vibroshaper   ✔   NEJPRODÁVANĚJŠÍZobrazit produkt
Master G1   ✔   VÝPRODEJZobrazit produkt
Sky SVP07   ✔   NÁŠ TIPZobrazit produkt
Master G3   ✔   ZLATÁ STŘEDNÍ CESTAZobrazit produkt

Zbavte se ztuhlosti

Vibrační plošiny, nazývané také vibrační posilovací stroje mohou mít podobu samostatné plošiny, plošiny s držadly nebo plošiny s pásem.

V plošinách jsou zabudované vibrační elektromotory, které vytvářejí oscilaci plošiny. Pohyb plošiny může mít nastavitelný směr a intenzitu.

Dělání dřepů na vibrační plošině

Možná se vám zdá, že vibrace nemají na pohybový aparát žádný účinek, jejich vlivem se však svaly reflexivně stahují, díky čemuž se zbavíte ztuhlosti, ochablé pokožky a celulitidy. Vibrace rovněž rozhýbou váš krevní a lymfatický oběh (např. po dlouhotrvajícím sezení v práci či ve škole).

Vibrační plošina se tedy hodí na masáž těla. Poskytne vám také podporu při protahovacích cvicích (natahování svalů) a pomůže svaly ještě více uvolnit. Díky strečinku se zbavíte ztuhlosti, zkrácení svalů a budete pohyblivější.

Cvičte efektivněji

Pokud rádi cvičíte s vlastní váhou, můžete využít vibrační plošinu na podporu při cvičení. Může jít o cviky jako např. kliky, dřepy, "sklapovačky" apod. Abyste plošinu zapojili, procvičovanou část těla musíte položit na vibrační plošinu. Při klicích si na plošinu položte jednu nebo obě ruce, při dřepech se na ni postavte a při "sklapovačkách" si na ni lehněte.

Cvičení na vibrační plošině – kliky

K mnohým vibračním plošinám výrobci přibalují i ​​gumové posilovací popruhy. Díky nim můžete posilovat menší svalové partie, hlavně ve vrchní části těla – tedy použít je podobně jako kladky v posilovně. Pro provádění některých cviků však budete potřebovat gymnastický balón nebo další podložku.

Typy vibračních plošin

  • Vibrační plošina bez držadel – tento typ je tvořen pouze samotnou plošinou bez pomocného sloupku a rukojetí. Při jejím používání máte absolutní volnost pohybu, musíte však udržovat rovnováhu, což nemusí být pro každého při intenzivních vibracích jednoduché.
  • Vibrační plošina s držadly – je vybavena podpůrným sloupkem s držadly na bočních stranách. Ty vám pomohou udržet stabilitu zejména při větší rychlosti vibrací. Sloupek může tvořit určitou překážku při pohybu, držadla však pomohou hlavně začátečníkům či starším lidem.

Výkon motoru, nosnost a typy vibrací

Běžné vibrační plošiny pro domácí použití jsou zpravidla vybaveny vibračními motory s výkonem okolo 250 W, který je dostatečný pro běžné domácí použití a lehčí lidi. Dražší plošiny mají výkon 400 W a více, přičemž zvládnou rozpohybovat i osoby s nadváhou. V tomto případě platí přímá úměra – čím je uživatel těžší, tím výkonnější by měla plošina být. V některých vibračních plošinách najdete dokonce 2 nebo více vibračních motorů.

Vibrační plošina bez držadel

Výrobci obvykle specifikují i ​​nosnost plošiny. Ta je kromě výkonu dána i konstrukčním provedením. Běžná je nosnost 100 – 120 kg, natrefíte však i na robustnější modely s nosností až 150 kg. Ty mají často dobrou výkonovou rezervu.

Co se týče typu vibrací, ty jsou nejčastěji vertikální (tj. pohyb plošiny nahoru a dolů), horizontální (pohyb ve vodorovné rovině) nebo trojrozměrné (3D vibrace) – ty pohyby kombinují.

Další parametry a funkce vibračních plošin

  • Rozměry vibrační desky – nejsou jednotné a každá plošina může mít jiný rozměr. Při výběru byste měli vzít v úvahu zejména typy cviků, jaké chcete na plošině provádět a výšku vaší postavy. V opačném případě pro vás může být plošina úzká (např. při klicích s dlouhými rukama).
  • Materiál vibrační desky – měl by být protiskluzový, ideální je guma, na levnějších modelech však často najdete i kluzký plast.
  • Nastavení intenzity – zatímco při masáži svalů vám postačí slabší vibrace, při procvičování velkých svalových skupin budete potřebovat vyšší intenzitu. Většina vibračních plošin má nastavitelnou pouze frekvenci vibrací (resp. rychlost, pohybuje se v rozsahu 1 – 40-krát za sekundu). Na těch lepších si můžete nastavit i amplitudu, tj. úroveň zdvihu nebo vychýlení – ta se zpravidla pohybuje v rozsahu 1 – 5 mm.
  • Ovládací panel a displej – je součástí asi každé vibrační plošiny. Zobrazuje aktuální provozní údaje jako zvolený program, intenzitu vibrací či uplynulý čas cvičení. Ty nejlepší dokáží zobrazit i váš tep či vypočítat obsah vašeho tělesného tuku (tuto hodnotu berte pouze jako orientační).
  • Uchycení pro příslušenství – oka na boční straně plošiny vám umožní připojit např. gumové popruhy, díky kterým můžete procvičit svalové skupiny horní části těla, aby byl váš trénink komplexní.

Vaše hodnocení:
(90.4%)
Datum publikování: 08.01.2020
Datum poslední aktualizace: 08.01.2020
Autor
Tomáš Polakovič

Tomáš Polakovič

Připravujeme pro vás recenze, testy, hodnocení. Snažíme se vám poskytnout všechny informace, které vám pomohou při rozhodování s nákupem spotřebiče, elektroniky nebo jiného produktu. Zapojte se i vy do diskuse pomocí komentáře a pomozte někomu dalšímu.


Přidat komentář