Nejlepší posilovací stroje 2020 – recenze, test, srovnání

Výběr posilovacího stroje je odpovědná záležitost. Pokud jste se již rozhodli pro nákup, musíte si zvážit pár základních kritérií. Jste víkendový, začínající cvičenec nebo jste aktivní sportovec, který potřebuje posílit určité partie svého těla? Hledáte stroj na posílení určitých partií nebo komplexní posilovací stroj na posilování většího množství svalů.

Domácí posilovna s posilovací věží

V dnešní době je trendem vysoká péče o své tělo a zdokonalování částí těla aktivním cvičením a posilováním. Pokusíme se vám poradit, jaké parametry si všímat při výběru a které posilovací stroje na našem trhu mají výborně parametry a hodnocení od uživatelů. Zaměřili jsme se na posilovací věže, s kterými si dokážete procvičit celé tělo. Dobrá posilovací věž by měla být základem vaší domácí posilovny.

Nejlepší posilovací stroje

Názov Hodnotenie Detail
Lifefit posilovací hrazda   ✔   LIDOVÁ VOLBAZobrazit produkt
inSPORTline Ab Lifter Easy   ✔   NEJPRODÁVANĚJŠÍZobrazit produkt
Spartan AB Lifter Easy   ✔   DOBRÉ RECENZEZobrazit produkt
inSPORTline Power Tower PT80   ✔   ZLATÁ STŘEDNÍ CESTAZobrazit produkt
Housefit Power Plank   ✔   NÁŠ TIPZobrazit produkt

Dělení posilovacích věží podle zátěže

Obvykle jsou základem posilovacích věží polohovatelné posilovací lavice se zádovou opěrkou. Mají horní a spodní kladku napojené převodovými lanky na zátěž. Převodové lanka, stejně jako kladky a ložiska, musí být vyrobeny z odolných materiálů.

Posilovací věže se dělí na stroje:

  • s cihličkovým závažím – jde o věže vybavené kompaktní sadou destiček (cihliček). Zátěž si volíte zasunutím kovového kolíku, který určuje počet zvedání cihliček.
  • s kotoučovým závažím – věže jsou vybaveny trny pro osazení kotoučů. Většinou mají nastavitelnou velikost trnů na různé kotouče.

Typy posilovacích věží

K dispozici jsou tři typy posilovacích strojů, nejžádanější jsou kladka a bench press s přídavnými adaptéry na nohy (leg press). Horní kladka slouží k posílení rukou a zádových svalů, spodní kladka zas simuluje efektivně veslování, boční kladky slouží k procvičování bicepsů, nohy posilujete předkopáváním či zakopáním, lepší věže dokonce umožňují pripažování a rozpažování.

  • Bench press věže: tento typ slouží k posilování trapézových a prsních svalů.
  • Kombinace kladky a bench pressu: procvičíte si s ní všechny svalové skupiny horní i dolní části těla. Kladkové stroje sestávají z rámu, lana a kladky, tažením za lano zvedáte závaží.
  • Adaptéry na nohy: řadí se sem leg pressy – přídavné stroje na předkopávání a zakopávání, stroje na dřepy, zanožování atd.

Jak vybrat posilovací věž

Cvičení doma je nejen pohodlné, ale ušetříte díky němu i čas, protože nemusíte přesouvat do fitness centra. Pokud máte doma dostatečný prostor a chcete posilovat, pořiďte si multifunkční fitness stroj – posilovací věž. Kombinuje bench press, kladku i adaptéry na posilování nohou, čili si s jedním strojem vystačíte na trénink celého těla. Variabilita zátěže vám umožní si věž přizpůsobit, hodí se to v případě, že s posilováním pouze začínáte, případně potřebujete rehabilitovat.

Bench press

Nevíte, na co se při výběru zaměřit? Pomůžeme vám. Nejprve si však odpovězte na několik základních otázek. Kdo bude na posilovací věži cvičit? Jak často ji plánujete používat? Jaký je váš rozpočet na koupi posilovací věže?

Zatížení věže

Nosnost posilovacích věží se pohybuje do 130 kg, pro vyšší postavy až do 150 kg. Jelikož jde o těžké zařízení, maximální zatížení udávané výrobcem byste neměli podceňovat, abyste předešli nepříjemným zraněním.

Kladky posilovací věže

Součástí každé posilovací věže jsou kladky, důležitých je u nich několik parametrů. Zajímejte se o to, zda oplývají ložisky nebo jsou bez nich. Pohyb bez ložisek není totiž takový plynulý a hladký jako s nimi. V souvislosti s kladkami je důležitý také výrobní materiál, od kterého se následně odvíjí životnost kladek. Na posilovací věži se běžně nacházejí plastové kladky – ty levnější modely mají měkký plast, kvalitnější jsou z tvrdého plastu. K nejlepším patří hliníkové kladky.

Ergonomie posilovací věže

Nejvhodnější je si věž před koupí vyzkoušet, protože každý člověk má jinou váhu, výšku i délku končetin. Pokud tu možnost nemáte a nekupujete věž jen pro sebe, zajímejte se o nastavitelnost sedadla, opěrky i nastavení úhlů jednotlivých stanovišť. Nastavitelnost je důležitá i proto, že vám umožní provádět jednotlivé cviky správně.

Prostor na posilovací věž

Ještě před koupí byste si měli dobře změřit prostor, kde chcete posilovací věž mít. Potřebovat budete přibližně 3 m na šířku a 2,5 m na výšku, existují však i univerzální věže pro stísněné prostory. Kvalitní zařízení má po smontování váhu několika stovek kil, takže se s ním nebude dát manipulovat.

Leg press

Důležité je si prostor změřit i v případě, že se rozhodnete pro základ, ale později byste si chtěli vychytávky jako adaptér na břicho/záda, boční kladky či přídavný leg press zakoupit.

Montáž posilovací věže

V případě, že jste si už posilovací věž vybrali, zjistěte si, zda poskytuje i montáž. Pokud nepatříte ke kutilům, určitě profesionální montáž oceníte, navíc tak budete mít 100-procentní záruku, že bude stroj na cvičení složený správně.

Zeptejte se také na to, zda prodejce poskytuje záruční a pozáruční servis u zákazníka. Opět jde o záležitost bezpečnosti, díky pravidelným servisním prohlídkám budete vědět, že je stroj bezpečný. V neposlední řadě se zajímejte o záruku na fitness vybavení. Minimální záruční doba je 2 roky, někteří výrobci však poskytují na své výrobky prodlouženou záruční dobu – 3 nebo 5 let. Ověřte si, jestli jde o záruku celé posilovací věže, nebo se vztahuje pouze na některé části.

Vaše hodnocení:
(90.4%)
Datum publikování: 07.01.2020
Datum poslední aktualizace: 08.05.2020
Autor
Tomáš Polakovič

Tomáš Polakovič

Připravujeme pro vás recenze, testy, hodnocení. Snažíme se vám poskytnout všechny informace, které vám pomohou při rozhodování s nákupem spotřebiče, elektroniky nebo jiného produktu. Zapojte se i vy do diskuse pomocí komentáře a pomozte někomu dalšímu.


Přidat komentář