Nejlepší podložky na cvičení 2020 – recenze, test, srovnání

Podložka na cvičení – ano, či ne? Mnozí lidé, kteří s cvičením teprve začínají, ale i ti, kteří se mu věnují už nějaký čas, si stále nejsou jisti v tom, zda je podložka na cvičení nutná. Při cvičení jógy, pilates, aerobiku nebo i při posilování je přitom tato pomůcka nezbytná. A to nejen při cvičení doma, ale i ve fitness centru.

Jak vybrat podložku na cvičení?

Důvodů, proč byste na podložku na cvičení neměli zapomínat, je hned několik. Zabráníte odřeninám na kolenou a loktech, bolestem páteře či případným nechtěným uklouznutím. Cvičení na podlaze nebo parketách je velmi nepohodlné, i přes pravidelné čištění nevíte, co všechno se na podlaze nachází. Díky fitness podložce nedáte bakteriím a virům žádnou šanci. Podložku na cvičení si třeba vybírat pečlivě. Poradíme vám, jak na to.

Nejlepší podložky na cvičení

Názov Hodnotenie Detail
Yate Yoga Mat   ✔   NEJPRODÁVANĚJŠÍZobrazit produkt
inSPORTline Sunshine   ✔   DOBRÉ RECENZEZobrazit produkt
inSPORTline Profi   ✔   NÁŠ TIPZobrazit produkt
Rucanor Yoga mat   ✔   DNES V AKCIZobrazit produkt
Sissel Gym Mat   ✔   ZLATÁ STŘEDNÍ CESTAZobrazit produkt

Výhody podložek na cvičení

Fitness podložka na rozdíl od standardní karimatky či ručníku, který mnozí používají při cvičení jako náhradu, je měkčí, čili poskytuje dostatečné pohodlí, a je vyrobena z materiálu, který se neklouže, takže díky ní předejdete zraněním. Podložka tlumí nárazy, což je dobré nejen pro vaše klouby, ale i pro sousedské vztahy, protože fitness podložka intenzitu zvuků tvořených při cvičení zmírňuje. Také chrání podlahu před poškozením a vás odděluje od studené podlahy, tedy izoluje od chladu ze země.

Výhody fitness podložky

Jak vybrat podložku na cvičení

Podložky na cvičení používají milovníci jógy, aerobiku i cvičení s vlastní váhou. Vzhledem k jejich širokému využití existuje několik typů podložek, které se liší velikostí, tloušťkou a zaměřením. Podložku si třeba vybírat podle typu a místa cvičení, typu postavy, ale i materiálu.

Podle typu cvičení

Podložku na cvičení si většina spojuje s jógou. Ano, při cvičení jógy se bez ní neobejdete, avšak není to jediné cvičení, při kterém vám může být podložka nápomocná. Použijete ji i při cvičení pilates, gymnastice, aerobiku, cvičení s vlastní váhou či při posilování.

  • Jóga – pokud je vaší zálibou jóga, měli byste si zvolit speciální podložku na jógu, tzv. jógamatku (yoga mat). Podložka by měla být pevná a dostatečné dlouhá, abyste na ní mohli provádět všechny pozice. Důležitá je protiskluzová úprava, která stabilizuje váš pohyb, ale i antibakteriální úprava. Standardní tloušťkou jsou 4 mm.
  • Pilates a natahování – podložka na pilates by měla být vyšší a měkčí. Vyberte si raději co nejdelší, aby byla co nejstabilnější.
  • Dynamické cvičení (aerobic, gymnastika apod.) – v tomto případě je důležitý protiskluzový povrch, dostatečná výška a hustota kvůli tlumení dopadů. Podložka by měla mít výšku okolo 8 – 9 mm.

Podložky mohou být jednodílné nebo vícedílné. Skládací podložky na cvičení nebo také modulární či puzzle podložky sestávají z několika kusů, obvykle ze 4, které se dají složit různými způsoby. Můžete si tak složit podložku podle potřeby.

Podle typu postavy

Při výběru musíte zvážit svou výšku i hmotnost. Pro štíhlejší osoby je paradoxně vhodnější měkčí podložka a pro silnější postavy zas tenčí podložka (3 – 4 mm). Samozřejmě, je třeba zvážit i pohodlí. Pokud se při cvičení cítíte nepohodlně a máte pocit otlačených kloubů, sáhněte raději po hrubší podložce, kterou můžete časem vyměnit za tenčí. Standardně se podložky vyrábějí na výšku do 180 cm, k dispozici jsou menší i větší velikosti. V případě, že máte vyšší postavu, vhodnou volbou pro vás bude long verze podložky.

Cvičení na fitness podložce

Podložky mají obvykle kolem 60 cm, pokud potřebujete o něco širší verzi, k dispozici jsou i podložky o šířce 68 cm. Myslete však na to, že po srolování zaberou o něco více místa, proto budete potřebovat více místa v tašce nebo nastavitelné popruhy na její přenášení.

Podle místa na cvičení

Budete nejčastěji cvičit doma, ve fitness studiu, v parku? Místo cvičení je rozhodujícím parametrem při výběru podložky na cvičení. Hrubší podložky bývají obvykle těžší než jejich tenčí verze a také nepohodlnější na přenášení. Při domácím cvičení nemusíte řešit hmotnost podložky, proto si můžete dopřát hrubší karimatku na cvičení, pokud podložku přenášíte a na váze vám záleží, poohlédněte se po univerzálních 4 mm podložkách.

Na výběr máte i ultralehké podložky na cvičení, jejichž tloušťka se pohybuje od 1 do 1,5 mm a v kufru vám nezaberou mnoho místa. Bývají označeny jako Travel nebo Superlite.

Materiál a povrch podložky

Gymnastická podložka může být vyrobena z několika druhů materiálu. U levnějších podložek je obvykle na výrobu používané klasické PVC, které není recyklovatelné, čili když se vám podložka poškodí, jediné, co můžete udělat, je vyhodit ji. Alternativou ke klasickému PVC jsou k přírodě šetrnější recyklované PVC materiály. Na výrobu podložek se používá i přírodní kaučuk (s polyuretanovým povrchem, v kombinaci s korkem nebo mikrovláknem), juta, bavlna, TPE pěna, NBR a EVA pěna.

Podložka na cvičení určená na jógu – jógamatka, yoga mat

Podložky z umělých materiálů nedokáží absorbovat pot tak dobře jako přírodní podložky. Mějte proto po ruce vždy ručník, abyste si ho v případě potřeby mohli položit na podložku.

Podložky mohou mít buď drsnější, anebo hladší strukturu. Hladším povrchem se vyznačují především podložky z PVC materiálu, je vhodnější na pomalé cvičení. Podložky s drsnější strukturou jsou zas vhodné při náročnějších cvičeních.

Vzorované podložky

Fitness podložky mohou být jednobarevné nebo vzorované, resp. vícebarevné. Pro lidi, kteří nechtějí být při cvičení ničím rušeni, je vhodnou volbou jednobarevná podložka. Ti, kteří chtějí svůj mozek stimulovat vizuálně, si mohou vybrat z podložek s různými obrazci, mandalami, geometrickými tvary. Jde jen o věc vkusu, tento faktor výběru vaše cvičení téměř neovlivní.

Na plank i dřepy

Podložka na cvičení, časo nazývaná také jako karimatka na cvičení, je vhodná pro každého, kdo má zájem o trénink v domácím prostředí, ve fitness centru či ve volné přírodě. Kromě podložky ke cvičení nic nepotřebujete. Můžete na ní dělat sklápěčky, kliky, plank, dřepy, můstek, ale také jógu či aerobik. Fitness podložka je také vhodná na rozcvičku nebo strečink.

Cvičení na fitness podložce – plank

Pěnová karimatka na cvičení?

Ano, ale jen na začátek. Pěnové karimatky nejsou velmi odolné, navíc jejich primární určení je obvykle jiné než cvičení – turistika, kempink, outdoorové aktivity. Pokud s cvičením začínáte a ještě nevíte, kterou podložku zakoupit, univerzální pěnová karimatka je dobrá volba. Avšak v případě, že plánujete cvičit pravidelně, investujte do podložky na cvičení, která má přilnavější povrch a nebude se vám při cvičení klouzat.

Vaše hodnocení:
(89.4%)
Datum publikování: 08.01.2020
Datum poslední aktualizace: 08.05.2020
Autor
Tomáš Polakovič

Tomáš Polakovič

Připravujeme pro vás recenze, testy, hodnocení. Snažíme se vám poskytnout všechny informace, které vám pomohou při rozhodování s nákupem spotřebiče, elektroniky nebo jiného produktu. Zapojte se i vy do diskuse pomocí komentáře a pomozte někomu dalšímu.


Přidat komentář