Nejlepší balanční podložka na sezení i cviky. Recenze pomohou s výběrem

Mít v životě rovnováhu je velmi důležité. Netýká se to však pouze duševní harmonie či rovnováhy mysli. Při běžných činnostech v životě je důležité dokázat udržet i rovnováhu vašeho těla. Pomoci najít ten správný balanc vám může balanční podložka. Cvičební pomůcka oblíbená mezi sportovci či fyzioterapeuty. Jak vybrat balanční podložku? K čemu slouží?

Jak vybrat balanční podložku?

Balanční podložka je pro mnohé sportovce, kteří chtějí zdokonalit své držení těla, jedinečnou cvičební pomůckou. Ve světě fitness patří mezi velmi oblíbené doplňky v rámci tréninkového procesu. Pro fyzickou i zdravotní stránku je balanční podložka skvělým zpestřením tréninku, který nejen zabaví, ale také efektivně pomůže.

Na trhu dnes najdete skutečně velké množství druhů balančních podložek. My vám pomůžeme se ve výběru zorientovat, poradíme vám, podle čeho balanční podložku vybírat a také vám představíme konkrétní produkty, které si v našem výběru vysloužili status nejlepších.

Nejlepší balanční podložky

Nač balanční podložka slouží?

Při pohledu na ni by vám to ani nenapadlo, ale balanční podložka výrazně přispívá k formování vaší postavy. Tím, že se na balanční podložce snažíte udržet, zapojujete i svaly, které při běžných cvicích ani nezapojíte. Díky tréninku s ní dokážete shodit i nějaké ty kilogramy.

Pomohou posílit vaše svalstvo, zlepšit držení těla a celkovou koordinaci. Trénink s nimi je určen pro muže i ženy. Používat balanční podložku mohou děti i těhotné ženy. Své využití má pro špičkovýé sportovce, jakož i pro důchodce. Balanční podložky jsou vhodné i v rámci fyzioterapie při rehabilitacích. Na balanční podložce nemusíte pouze stát, ale můžete i ležet, sedět, klečet či opírat se rukama nebo hlavou. Nejčastěji balanční podložka poslouží při cvicích v rámci pilates, jógy nebo aerobiku.

Cvičení na balanční podložce

Provádět můžete základní cviky, jakými jsou dřepy, výpady, kliky či plank. No jednotlivé cviky si můžete ztížit různými polohami nebo dynamickými pohyby. Pomoci mohou i elastické držadla připevněné k podložce. Balanční podložkou si víte trénink zjednodušit, ale také pořádně ztížit.

Výhody balanční podložky

  • Zlepšení kondice
  • Posílení svalů a kloubů
  • Zlepšení koordinace svalového a nervového systému
  • Spalování kalorií
  • Zapojení izolovaných svalů (vnitřní svalstvo)
  • Celkové zlepšení držení těla
  • Správná poloha chodidel
  • Pomoc po zranění (rehabilitace, fyzioterapie)

Typy balančních podložek

Balanční podložky se dělí na jednostranné a oboustranné. V případě oboustranných máte tu výhodu, že kromě jedné rovné strany můžete cvičit i na samotné vzduchové komoře podložky. Často se liší i nosností (100 – 160 kg) a průměrem (25 – 65 cm). V obchodech kromě tohoto dělení objevíte tři základní typy balančních podložek.

  • Celopryžové balanční podložky – tyto podložky nemají ani na jedné straně rovnou plochu. Jde o vzduchem vyplněnou podložku, která je na jedné straně obvykle vybavená masážními vroubky. Jejich tvar je buď to rovný, nebo vypouklý. Nafouknout je lze podle potřeby. Je však třeba myslet i na nosnost.
  • Klasické balanční podložky s rovnou plochou – nejvíce preferované a využívány. Díky svému tvaru umožňují provádět velké množství cviků. Využít můžete to, že jedna strana podložky je rovná a druhá má tvar polokoule. Můžete pracovat s vlastní váhou na nestabilním povrchu nebo podložku pevně zakotvíte na zemi a snížíte tak riziko pádu a zapojujete další svaly vašeho těla.

 Balanční podložka s rovnou plochou

  • Balanční desky – na oko ani nepůsobí jako balanční podložky, ale mají své využití. Jde o pevné plastové desky, jejichž spodní strana je mírně zaoblená (vypouklá). Rovněž pomáhá především k udržování rovnováhy a tréninku stabilizačního systému. Udržet rovnováhu na balanční desce je náročnější, protože plastová deska je tvrdší a obtížněji přenáší pohyb našeho těla.

Důležité parametry při výběru balanční podložky

Kdo ji bude používat?

V tomto případě je hlavní podmínkou právě nosnost balanční podložky. Při výběru se tedy řiďte vaší hmotnosti nebo tělesnou váhou člověka, pro kterého je balanční podložka určena. Nosnost podložky se pohybuje od 100 do 160 kg.

Velikost podložky

Závisí od prostoru, kde budete cvičit. Pokud plánujete cvičit v bytě, praktičtější budou zřejmě podložky menších rozměrů, které se snadněji přenášejí a vejdou se možná i pod postel. Pokud se prostorem omezovat nemusíte, pořiďte si klidně větší podložku.

Balanční deska

Materiál podložky

Základními materiálem je guma a plast. Najdete však zakomponované i dřevo, které je použito pro plochou část balanční podložky. Pozor však na nekvalitní plasty, které často mohou zradit. Raději investujte do ověřené kvality.

Správný typ

Balanční podložky můžeme rozdělit do tří základních skupin. Ne každá je pro každého. Proto neuděláte chybu, pokud si jednotlivé druhy vyzkoušíte a zjistíte, zda vám více vyhovuje celogumová, klasická podložka nebo případně balanční deska.

Bosu jako trenér koordinace

Pokud jste již někdy slyšeli pojem bosu, určitě to souviselo právě s vyvážením. Bosu je totiž nejoblíbenějším druhem balanční podložky. Jde o polovinu gymnastického míče na tvrdé podložce. Cvičit můžete na obou stranách, případně můžete bosu používat jako závaží.

Bosu balanční podložka

Bosu víte zakoupit v různých rozměrech. K ploché části lze připevnit i držadla nebo expandéry, kterými si můžete trénink ztížit nebo ozvláštnit. Cvičení na bosu dokonale rozvíjí stabilizační systém vašeho těla, pomáhá při rehabilitaci, ale rovněž při formování postavy.

Hodnocení článku:
(81.2%)

Pulbikované dňa: 07.07.2019

Zobrazit kategorii:


Přidat komentář