Yamaha BD-A1060 Blu-ray přehrávač – recenze, zkušenosti

2x USB
2X RCA výstup
široká podpora formátů

Hodnocení:
(76.6%)
Prohlédnout nejlepší nabídku

Blu-ray přehrávač Yamaha BD-A1060 je komplexním zařízením, které umožňuje doma vychutnat si perfektní kino zážitek. Podporuje vysoce kvalitní rozlišení 4K Ultra HD – 4K upscalling. Mimo jiné nabízí také kompatibilitu s Blu-ray 3D. Disponuje i integrovaným Wi-Fi či možností připojení do internetové sítě přes Etherena.

Podporuje širokou škálu obrazových i zvukových formátů. Hlavní signál a zapojení je přes HDMI konektor. Kromě toho však disponuje digitálním a koaxiálním audio vstupem, 2x RCA audio výstupy či 2x USB konektory. Podporuje titulky ve formátu txt či srt. Streamovat můžete obsah prostřednictvím vašeho smartphonu přes Miracast a ovládat Blu-ray přehrávač přes aplikaci AV Controller.

Blu-ray přehrávač Yamaha BD-A1060 si můžete v ✅ e-shopu Alza.cz koupit i na splátky.

Plnohodnotná funkčnost

Zdá se, že Yamaha jde s kůží na trhu a schovat chce do kapsy všechny konkurenty. Blu-ray přehrávač je větší i těžší, ale co to znamená? Vzhledem k parametrům, které nabízí se zdá, že jde o zcela nejvyšší kalibr. A jaká je pravda? Je to vyšší kalibr. Blu-ray přehrávač Yamaha BD-A 1060 je zdá se tím zařízením, které dokáže všechno. Včetně vylepšování horšího signálu zvuku či audia přes upscalling a softwarové úpravy.

Yamaha BD-A1060 recenze

Diskutovat o kvalitě 4K Ultra HD rozlišení ani netřeba. To, že vylepší i horší obraz díky 4K Upscalling je ještě lepší, ale v těsném závěsu je geniální zvuk díky DTS dekodéru a režimu Pure Direct, který se postará o zprostředkování komplexního audiovizuálního zážitku. V případě zvuku potěší fanoušky audia i XLR a RCA výstupy. Nemluvě o bohaté podpoře formátů. Yamaha snese opravdu i maximální možný výkon, ale samozřejmě k tomu je ideální mít i kvalitní systém reproduktorů. Šum či jakékoliv jiné ruchy se staly při testování minulostí a dočkali jsme se skutečné studiové kvality.

Můžete si vybírat

CD, DVD, Blu-ray disk, 2x USB nebo integrované Wi-Fi, kde si můžete najít dostupné streamovací služby a vychutnat si jakýkoli film online. Mimo jiné můžete využít i zrcadlení obrazovky skrz aplikaci Miracast, samozřejmě, musí ji podporovat váš smartphone, aby bylo spojení kompatibilní.

Blu-ray přehrávač Yamaha BD-A1060 příslušenství

Podpora Netflix či Youtube je určitě podmínkou, kterou od Blu-ray očekáváte. Využijí to především ti, kteří nevlastní televizor s připojením na internet. Samotný software Blu-ray přehrávače lze pravidelně aktualizovat. Zařízení podporuje zvukové komentování i titulky. DLNA připojení v případě, že nevyužíváte Wi-Fi je součástí konektivity taktéž.

Není co vytknout – nebo...

V zásadě můžeme říci, že Yamaha BD-A1060 je tím Blu-ray přehrávačem, kde bychom jakékoliv chyby hledali násilím a možná i tak nic nenašli. Ultra kvalitní obraz, ještě lepší zvuk, kvalitní provedení a neskutečná funkcionalita od Wi-Fi, USB portů přes aplikace Miracast či AV Controller, kterým Blu-ray ovládáte. Nemluvě o možnosti 3D zobrazení.

Ovladač Blu-ray přehrávače Yamaha BD-A1060

Navzdory tomuto všemu bychom si Yamaha BD-A1060 nekoupili. Proč? Protože za peníze, které zaplatíte, si pomalu můžete koupit televizor s připojením na internet nebo o 70 % levnější model, který disponuje minimálně podobnými funkcemi. Z ekonomického hlediska Yamaha určitě nezabodovala.

Závěrečné hodnocení

Na trhu Blu-ray přehrávačů již konkurence není tak silná, ale výrobci už nemají příliš prostor pro zlepšení. Blu-ray přehrávač Yamaha BD-A1060 je rozhodně elitou a nezaostává v žádném ohledu. Obraz a podpora formátů v kvalitě 4K Ultra HD, zvuk na nejvyšší možné úrovni s širokou konektivitou. DLNA připojení, 2X USB či integrované Wi-Fi a možnost streamovat online přes streamovací služby. Potěší i zrcadlení obrazovky přes aplikaci Miracast.

Pure Direct audio se postará o čistý vícekanálový – prostorový zvuk. Blu-ray disk nabízí i trojrozměrné zobrazení (3D). Pokud nemáte finanční limit a věříte, že Blu-ray přehrávač budete využívat naplno, Yamaha BD-A1060 může být dobrou investicí. Pokud však chcete rozumnou koupi, poměr cena a kvalita, tento model to určitě nebude. Vysoká cena je bohužel nevýhodou, která odradí drtivou většinu zájemců.

Pozitíva

kvalita obrazu (4K Ultra HD)
kvalita zvuku
kvalitní konstrukce
Wi-Fi připojení
2x USB
2X RCA výstup
široká podpora formátů

Negatíva

příliš vysoká cena

Autor recenze: Bc. Denis Ruščák
Datum publikace: 29.08.2020
Nejlepší Blu-ray přehrávače 2024 – recenze, test, srovnání

Dopřát si skvostný filmový zážitek jen tak – přímo doma v obývacím pokoji, nikdy není špatný program na večer nebo během "líných" dní. Oblíbené filmy si můžete vychutnat přímo na vaší televizi. DVD přehrávače pomalu padají do zapomnění a adekvátní náhradou jsou Blu-ray přehrávače, které si stále drží svůj status. Vyplatí se v současné době? Je Blu-ray přehrávač správná volba? Jaké jsou jeho... Přečíst článek