Microsoft Xbox One - Recenze a zkušenosti

Herní konzoli Microsoft Xbox One jsem dostal na narozeniny a po dost dlouhé době, co ji využíváme spolu s bratrem jsme oba spokojeni. Máme verzi s 500GBhardiskem, což mě trochu mrzelo, protože 1TB hdd by určitě potěšil. Jaké jsou mé zkušenosti s ovládáním a hraním? Předtím jsem neměl žádnou konzoli a hry jsem hrával pouze na PC, takže přechod na konzoli byl pro mě hlavně po stránce výkonu milým překvapením. Počítač již hardwarově na nové hry nestačil.

První překvapení s nádechem chladu

Po rozbalení jsem byl velmi překvapen velikostí. Konzola je docela slušný masivní kus hardwaru. Design pěkný, mírně retro a kladně hodnotím určitě chlazení. Toto je vyřešeno velmi dobře nasáváním vzduchu z bočních stran a výdechem na jedné části horní strany. Právě pod ní se ukrývá velký ventilátor hned vedle harddisku. Celá konzole je tak stále dost chladná i když hraju delší dobu. Ta lesklejší část je náchylná na otisky, ale jelikož je umístěna na jednom místě extrémně se jí nedotýkal po celém povrchu. V balení byl pouze jeden ovladač, což bylo zklamáním a trochu jsem si musel zvykat na rozmístění analogů. Levý je vyšší oproti pravému, ale dá se na to zvyknout. V ruce se však ovladač drží super a ani při dlouhém hraní necítím, že by mi něco vadilo nebo že by mi z toho trnuly prsty.

Nastavení a ovládání

Pro první nastavení je potřeba připojení k internetu a vlastně i pro co nejlepší využití je to s připojením nejlepší. Celé prostředí je přehledné a orientace v něm je bezproblémová. Výhodou je možnost využít konzoli i jako přehrávač BlueRay disků s filmy. Dá se využít i připojení externího harddisku a z toho si přímo dívat filmy. Výkon a grafiku hodnotím kladně, ale nemám to zase s čím porovnat kromě her na PC, kde to byla hrůza kvůli slabší grafické kartě. Portová výbava na zadní straně mě překvapila. Nic nechybí a co chválím je pohodlné a rychlé připojení. USB jsou ver. 3.0 co je super. Já se připojuji přes wi-fi, ale nechybí ani možnost připojení síťovým kabelem přímo k LAN portu.

Hry a zábava

Cena her je stále dost vysoká hlavně novinky, takže ta investice je zde stále, pokud chci něco nového. Mnoho starších titulů však nacházím v akci již za lepší ceny. Kromě hraní her se připojuji konzolou i k netu a celkem fajn jsou různé aplikace. Celé prostředí je výborně řešené a co se mi líbí je možnost nahrávání sekvencí během hry pomocí Game DVR. Hraní lze rozšířit pomocí různých aplikací na editaci, snapování nebo sdílení. Já využívám stream na Twitch.

Jak je to s plusy a mínusy

+ Moderní design (mírně retro)
+ Výborně odvětrávání (konzola se nepřehřívá ani při delším hraní)
+ Nízká hlučnost
+ Kinect
+ 4K HDMI kabel (v balení)
+ Ovladač (hmotnost, ergonomie)
+ Kompatibilita s hrami Xbox 360
+ Propojení s Windows 10
+ Svižný multitasking
+ Uživatelské prostředí

- Nutnost vytvoření Microsoft účtu

Jsem určitě velmi spokojen s touto konzolí a jediné, co bych mohl vytknout, je to, že stažené hry zabírají dost místa a 500 GB mi asi za chvíli bude málo. Pokud bych si mohl vybrat zvolil bych verzi 1TB. Myslím, že tato herní konzole je velmi dobrá pro hráče i v rámci zábavy jako multimediální centrum do obývacího pokoje. Pokud by byly originální hry cenově dostupnější bylo by to super. Takto musíte kromě ceny konzole počítat ještě s investicí do nákupu her nebo placení služeb.

Hodnocení článku:
(80.6%)

oblíbené produkty